April 1, 2011

Kucing Lompat Keluar dari Kereta Ketika Dalam Perjalanan


Kisah benar yang pernah berlaku. Berikut babak-babak lakonan semula.

video


Ini bahaya bagi kucing. Disini nak jelaskan sikit, kucing ni mudah takut dengan persekitaran atau keadaan yang dia tak biasa. Contohnya  dalam kereta, kalau bawa kucing dalam kereta sambil kereta berjalan menuju destinasi tertentu, kucing ni akan rimas. Tidak seperti anjing, anjing dia mudah menyusuaikan diri. Tapi kucing, berbeza. Tak percaya bawa kucing anda, naik kereta tengok tingkah laku kucing tu. Kadang-kadang akan bertukar menjadi berang atau panik. Jadi kalau nak bawa kucing juga, beli satu bekas kurungan yang tertutup macam pada gambar ni:



Sekurang-kurangnya kucing anda tak nampak persekitaran di luar. Oleh itu, dia tak tahu kereta sedang berjalan.

4 comments:

  1. huhu..pernah bawak kucing w/out her cage..habis satu kete dia jalan dlm keadaan gelabah..cakar2 kusyen kete..laz2 behenti je terus.. =)

    ReplyDelete
  2. pernah bawak kucing pegi klinik tanpa cage..kucing duk kat kaki..nak drive pun susah..sampai kat klinik tak mau turun..lintang pukang dlm kereta..lepas tu..terus beli cage kat klinik tu..

    ReplyDelete
  3. haha kucing rynn lain lak.. suke naik kereta.. sbb slalu outstation or vacation bwak die, so long distance travel die mmg suke.. die enjoy sgt naik kereta..

    ReplyDelete
  4. kite nyer kucing yg kite baru pungut tu bwk g vet...pergi balik dia berak2...cair la..2x berak...seat depan dn belakang

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...