March 16, 2011

Penternak Ayam, Lembu, dan Khinzir Kejam!


Selepas saya tengok video ni teringat saya pada ajaran Islam kita yang menyuruh menyembelih haiwan di leher agar haiwan itu terus mati tanpa rasa seksa. Kita sebagai umat Islam tidak boleh memakan haiwan yang tidak disembelih kerana haram. Jadi setelah lihat video ini rasanya anda dah faham kenapa haram, sebabnya kalau tidak disembelih, haiwan akan dimatikan dengan cara yang terseksa. Terbukti jelas Islam itu mengajak melakukan kebaikan dan menghindari keburukan. Semoga video di bawah kita dapat jadikan pengajaran.


5 comments:

  1. zalim nye manusia..

    ReplyDelete
  2. GILA PUNYA OWNER KHINZIR , LEMBU DAN AYAM!!! GILA PNYE KEJE, ASAL AYAM DEKAT, DIE LIBAS, GILAA!! MOGA ALLAH MEMBALASNYA DENGAN MENGHIDUPKAN KEMBALI HAIWAN2 YG TELAH MATI ITU DI ALAM BARZAH, DI AKHIRAT DAN MENGAPAKNYE KEMBALI, KEMUDIAN, IA HIDUP KEMBALI, DAN YANG LAIN MENGAPAKNYA KEMBALI..

    ReplyDelete
  3. Siannye,khinzir x khinzir, die haiwan jgax, yg pergi pendekkan ekor lembu tu wt mende?! butekan mate si khinzir tu wt mende?! buang tanduk si lembu / kerbau tu wat mende?! Siallah.. gile je,x de keje len dh... Khinzir pun haiwan, aq kesianlah jgax..Ayam pgi kapak smpai mampos wt mende, kalo koe mkn, koe mkn mende haram, padan mkerr

    ReplyDelete
  4. menanges aku tgk video ni . gile kejam la manusia

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...